Archive for desember, 2013

Info fra tolketjenesten

mandag, desember 9th, 2013

Fra:       Grefstad, Tina <Tina.Grefstad@nav.no>

Sendt:     9. desember 2013 12:25

Til:       Telemark Døveforening (post@tedf.no)

Emne: Informasjon fra tolketjenesten til døveforeningen sin nettside

Fra 09.12.2013 lanserer tolketjenesten i NAV en nettløsning for å bestille tolk for døve, døvblinde  og hørselshemmede.  Løsningen kan enkelt legges som en snarvei på din smarttelefon.

Ved å bruke den nye nettløsningen (www.nav.no/tolkebestilling), sørger du for at tolketjenesten får de nødvendige opplysningene for å kunne behandle bestillingen din raskt.

Bestiller du tolk via den nye nettløsningen, får du automatisk en kopi av bestillingen på e-post. I e-posten finner du også kontaktinformasjon til tolketjenesten om du får behov for å ta kontakt om bestillingen.

Lage snarvei på smarttelefoner

Har du en iPhone eller en smarttelefon som bruker Android operativsystem, kan du raskt lage en snarvei til nettløsningen på mobilen din.

iPhone

*     Start Safari (nettleseren) på mobilen, og skriv nav.no/tolkebestilling i  adresse- og søkefeltet

*     Trykk på symbolet for videresending, og velg «Legg til på Hjem-skjerm»

*     Kall snarveien for «Bestille tolk», og trykk på «Legg til»

Android-telefoner

*     Start Internett på mobilen, og skriv nav.no/tolkebestilling i adresse- og søkefeltet

*     Trykk på «Valg-tasten» (åpner en liste med alternativer som er tilgjengelige for gjeldende skjermbilde), og velg «Legg snarvei til på startskjermen»

Selv om det fortsatt vil være mulig å bestille tolk på «gamlemåten» ved å bruke sms, e-post eller å ringe tolketjenesten, oppfordrer vi til å prøve bestillingsskjemaet og ta nettløsningen i bruk. Dette vil gi bedre og raskere tolkeformidling.

Med vennlig hilsen

Tolketjenesten i Telemark